technologie

Komt technologie het onderwijs van jonge kinderen ten goede?

Als ouders hebben we allemaal de strijd gestreden met onze kinderen terwijl ze opgaan in een videogame of film op een iPad, tablet of smartphone. We hebben meer kans gehad om de aandacht te trekken van Tom Cruise die over de rode loper loopt dan onze kinderen.

Tegenwoordig is het gebruikelijk dat tweejarigen iPads gebruiken, basisschoolleerlingen aangesloten op videogames, en we hebben allemaal te maken met (of leven met) de uitdaging om je middelbare scholier lang genoeg van de computer weg te wrikken om een ​​fatsoenlijke maaltijd te eten. maaltijd…

Technologie is overal en de aantrekkingskracht op kinderen is duidelijk, maar helpt technologie onze kinderen bij het leren?
Technologie wordt socialer, adaptiever en meer op maat gemaakt, en als gevolg daarvan kan het een fantastisch leermiddel zijn. Dat betekent dat we als ouders grenzen moeten stellen.

Tegenwoordig verbindt software kinderen met online leergemeenschappen, volgt de voortgang van kinderen via lessen en games en past de ervaring van elke student aan.

Tegen de tijd dat uw kind op de basisschool zit, zal het waarschijnlijk goed thuis zijn in technologie.

Leren met technologie op school
Scholen investeren steeds meer in technologie. Of de klas van uw kind nu een interactief smartboard, laptops of een ander apparaat gebruikt, hier zijn drie manieren om ervoor te zorgen dat technologie effectief wordt gebruikt.

Jonge kinderen spelen graag met technologie, van iPads tot digitale camera’s. Waar moeten beoefenaars in de vroege kinderjaren – en ook ouders – aan denken voordat ze kinderen deze gadgets geven?

Laten we bij het begin beginnen: wat is technologie in de vroege kinderjaren?
Technologie kan zo simpel zijn als een camera, audiorecorder, muziekspeler, tv, dvd-speler of recentere technologie zoals iPads, tablets en smartphones die worden gebruikt in kinderdagverblijven, klaslokalen of thuis.

Meer dan eens heb ik leraren horen zeggen: “Ik doe niet aan technologie.” Ik vraag ze of ze ooit een digitale foto van hun leerlingen hebben gemaakt, een plaat, band of dvd hebben afgespeeld, of kinderen een koptelefoon hebben gegeven om naar een verhaal te luisteren.

Leraren hebben altijd technologie gebruikt. Het verschil is dat leraren nu echt krachtige tools zoals iPads en iPhones gebruiken in hun persoonlijke en professionele leven.

Technologie is slechts een hulpmiddel.
Het mag niet worden gebruikt in klaslokalen of kinderdagverblijven omdat het cool is, maar omdat leraren activiteiten kunnen doen die de gezonde ontwikkeling van kinderen ondersteunen.

Leerkrachten gebruiken digitale camera’s – een minder flitsende technologie dan iPads – op echt creatieve manieren om kinderen bij het leren te betrekken. Dat is misschien alles wat ze nodig hebben.

Tegelijkertijd moeten leraren technologie kunnen integreren in de klas of het kinderdagverblijf als een kwestie van sociale rechtvaardigheid.

We kunnen er niet van uitgaan dat alle kinderen technologie in huis hebben.

Leave a Reply

Your email address will not be published.